Om os

OM OS

På Christianshavns Skole er vi optaget af, at alle bidrager til fællesskabet.
Vi er en UNICEF certificeret rettighedsskole og vægter, at alle børn ved, hvad vi gerne vil have. At de lærer og har fokus på ”synlig læring”.
Vi lægger vægt på at være et stærkt, sundt og åbent fællesskab karakteriseret ved interesse og omsorg for hinanden.

Med en professionel tilgang til opgaven i en god stemning, er vi ligeledes fokuseret på opgaven, mens vi vægter den sociale trivsel.

Vi tror på, at udvikling og trivsel skabes i den daglige interesse for fag, relationer og klasseledelse. Vi er samarbejdende og inddragende i forhold til forældrene.

Christianshavns Skole er en folkeskole med stærk lokal opbakning. Skolen er afdelingsopdelt på to matrikler. Vi har en engageret forældregruppe, glade børn fra forskellige miljøer samt et tæt og stærkt samarbejde med fritidsinstitution og klub.

Christianshavns Skole er et fællesskab, hvor alle har en plads. Den enkelte styrkes og udvikles til at kunne bevæge sig uden for skolens trygge ramme med et fagligt, socialt og personligt afsæt for at bidrage til, værne om og sætte sit præg på den verden, vi alle er en del af.